środa, 26 sierpnia 2015

Recenzja miarki

the Node, portal o niszowym wargamingu (co w polsce jest wszystkim co nie jest Warhammerem :P ) opublikował dziś moją mini-recenzję miarki którą dostałem jakiś czas temu od Micro Art Studio. Zapraszam wiec do czytania pod tym linkiem jak i polubienia portalu.

http://thenode.pl/artykuly/gry-bitewne/895-wolsung-ssg-miarka

Natomiast tutaj sama recenzja

Nie uważam się za gadżeciarza, ale coraz częściej zdarza mi się doceniać sprytne i przydatne rozwiązania uprzyjemniające rozgrywkę. Ostatnio dostałem miarkę produkcji Micro Art Studio, która całkiem przydała się podczas gry.

Moją miarkę wykonano z drewna (chociaż MAS sprzedaje ją także w wersji z przezroczystego, kolorowego plastiku) i ma wymiary 6'' na 2'' oraz grubość ok. 3 mm. Ozdobiona jest gustownymi kołami zębatymi i logiem gry Wolsung.
Charakterystyczną cechą miarki jest to, że każdy jej bok służy do pomiaru innej odległości. Boki mają odpowiednio 6'', 3'', 2'', oraz 1''. W przypadku dwóch dłuższych krawędzi poszczególne cale są na przemian wcięte lub wystające, dzięki czemu dużo łatwiej jest mierzyć odległości i przemieszczać figurki.
Najciekawsze są krótkie krawędzie miarki. Myślę że wszyscy spotkaliśmy z problemem mierzenia małych odległość, jednego czy dwóch cali, pomiędzy bardzo „ekspresyjnymi” modelami albo w wąskich uliczkach miast. Produkt MAS niesamowicie to ułatwia pozwalając wsunąć między modele calowy fragment miarki i sprawdzić odległość. Niweluje to problem manewrowania zwiniętą częścią w przypadku normalnej miarki. Sprawdzanie odległości np. aur nigdy nie było łatwiejsze, a przede wszystkim dokładniejsze.
Miarka ma w zasadzie tylko jedną wadę: jest gadżetem. Ciężko mi sobie wyobrazić granie wyłącznie z jej pomocą. 6'' to bardzo popularny zasięg i w wielu sytuacjach wystarcza, jednak gdy do gry wchodzi broń zasięgowa, jest to po prostu za mało. Dlatego konieczne jest posiadanie również zwykłej, długiej taśmy.
Mimo to polecam miarkę wszystkim i jestem przekonany że znajdzie zastosowanie do każdej gry (no, może poza tymi, gdzie używa się centymetrów). Na początku można o niej zapomnieć, ale gdy człowiek przyzwyczai się do sprawdzania małych odległości za jej pomocą, gra staję się o wiele przyjemniejsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz